fem pluggtips

Det första och det allra viktigaste är, planera. Det finns inget bättre än att planera och följa det såklart. Så lätt och så smidigt blir det då. Lägg upp plugget jämt så du slipper de här dagarna du bara pluggar och det känns som om du itne kommer någon stans.

Det andra tipset är sitt inte i ditt rum och plugga. Gå ut i köket eller någon annan plats där du inte brukar slappa och det finns andra saker att göra. För mig går det bäst att plugga i köket när mamma eller pappa håller på med maten.

Det tredje tipset är använd nya grejer. Tex om jag har fått ett nytt block längtar jag verkligen efter att använda det. Kanske bara jag, but i love it..





Det fjärde tipset
är, vet inte om det bara gäller mig men jag pluggar mycket bättre med musik. Man kommer liksom in i någon slags "pluggstämning"? Känns mycket lättare i alle fall för mig!!

Och det sista tipset är två olika sett att lära sig på förutom att bara läsa. 1. kolla på filmer, hittas lätt på google om allt. 2. sammanfatta dina texter du har i boken(funkar megabra för mig).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0