mitt svar till er



svar: Klart jag kan skriva ett inlägg om det. Orkar där imot inte skriva en bok om det så jag skriver ner det jag tycker ganska sammanfattat i två stora frågor. Det här är vad jag tycker och det jag hört och läst stämmer folkpartiet mest in på det jag tycker.

Skatt: Jag tycker att skatten ska sänkas. Jag vill inte att det ska vara för stora klyfter, att folk ska bo på gatan och dör på grund av att de inte har mat men jag tycker det inte gör någonting att det är större klyfter än vad det är idag och att det absolut inte ska vara så sossarna tycker. Jag tycker man ska få "belöning" för att jobbat hårt i hela sitt liv för att uppfylla sina drömmar. Och de som slappat för skylla sig själva. Alla hade chansen att lyckas. Systemet som vi har nu med alla bidrag utnyttjas sjukt mycket också.
Invandring: Jag tycker det är kul med invandrig, jag är helt med det. Men jag tycker burka ska förbjudas och att man ska kunna svenska för att vara svensk medborgare. Det är ju ändå Sverige vi bor och om man inte är intresserad av Sverige över huvud taget så borde man inte vara här. Men invandring behövs för massor, bla för mer jobb, hjälpa dom och att det är kul.

Där i mot så är det något som jag tycker är väldigt viktigt och det är bistånd till andra länder. Jag har hört de olika partierna pratat opm det men allt har handlat om krig och ge pengar till de. Men det jag tycker är otroligt viktigt är att skänka pengar till de länder där man inte  får gå i skolan. Jag tycker att alla barn ska få chansen att gå i skolan och få en chans i livet. Valet att lyckas eller inte. vad man gör av chansen sen är var upp till en, var man än bor på världen.


Kommentarer
Postat av: Gustav - Sveriges bästa gayblogg

folkpartiet är BÄST

2010-09-22 @ 22:29:07
URL: http://gustavs.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0