mitt val, min framtid

Valet, gymnasieval, vilket tjat. Dag in och dag ut hör man om gymnasiet, folk berättar om det, undrar, frågor om vad jag ska välja, vad jag ska bli.  Jag vill bli personlig tränare, advokat, psykolog, jobba på hotell, bli egen företagare, politiker,  i princip allt mellan himmel och jord vill jag bli. Så mitt svar har varit allt. Jag ser roliga saker i alla yrken och har haft problem och veta vad som passar mig mest. Det är ju mitt val, ett val som jag tycker är väldigt viktigt. Jag vill göra rätt val. Ett bra val. Ett val som jag kommer bli nöjd av, känna mig säker om och inte kommer ångra.

Ja, allt. Allt är väldigt mycket. Väldigt, väldigt mycket. Välja ut en av dom sakerna är näst intill omöjligt. Därför bytte jag kurs, körde på en annan metod, och följde en annan riktning. En riktning bort från allt och hitta annat. Jag tror att det skulle bli så här. Jag tror jag att det är menat att jag ska bli arkitekt.



Jag är en sån person som tror på tecken.
Ingen aning om det är bra eller dåligt, jag har inga bevis på att teckerna jag har fått/får hjälpt men jag har alltid trott på dem, anpassat mig efter dem och kommer förmodligen alltid göra det.

"Jag hade ingen aning vad arkitekt var och ingen annan jag frågade heller. Jag satt och försöker hitta något i mitt huvud som matchade ihop med de yrken som var nedskrivna på pappret. Men inget, inget matchade. Jag börjar helt plötsligt berätta hur kul det skulle vara att rita hus och områden. Såg igentligen inte det roliga i det men det bara dök ihop i mitt huvud och jag fick lov att berätta det.
Då hoppar Nina till och ropar att det är det som arkitekt är. Då förstod jag helt plötsligt varför yrket dök upp i mitt huvud. Jag tänkte allt som verkade så himla kul och jag blev glad av tanken att jobba med det varje dag i hela mitt liv. Då slog det mig.. det är det jag ska bli, det yrket är ju jag!"


Kommentarer
Postat av: claudia

sv: ok den var fin :)

allt bra med dig idag? :)

2010-09-08 @ 07:29:33
URL: http://qlaudiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0