snabbt och enkelt sett att få snygga ben

Alla vill ju ha snygga ben till sommmaren, och jag är en av dom haha. Så jag har tittat runt lite och hittade ett bra sett i Sofis mode.

Metoden är att gå, gå är den enklaste och effektivaste träningsformen. Det här en metod som handlar om att gå mer och mer under 4 veckor kan man säga. Dina ben kommer vara fina på dessa 4 veckor och det är för att när du går tar kroppen en stor del av sitt bränsle från fettreserverna, benens, lårens och rumpans muskler tonas ner.

vecka 1:
Öka bara på lite med vardagsmotionen lite. Hoppa av en extra hållplats, eller gå till skolan för att ta bussen eller cykeln. Ta helst många promenader som inte är så långa istället för en lång, det är mer effektivt. Använd gärna en stegmätare och se så du går mer.

vecka 2:
Nu fortsätter du som vecka ett men lägg till 3 powerpromenader runt 45 minuter.

vecka 3:
Ta 5 powerpromenader iveckan nu, för att få bla bättre kondition också så måste du utmana dig själv.Titta på stegräknaren som ska nu vara uppe på ungefär 9000 steg om dagen. Yoga och pilates är alltid bra också.

vecka 4:
Nu fortsätter du med dina powerpromenader och de men när du går så gå där det är lite backigt. Ta promenaden i spåret eller gå ut i något berg  och gå, det blir mycket effektivare.

- Några andra tips från mig är att gå före frukost, då är det mycket effektivare för då har kroppen inget bränsle än fettet på kroppen.
- Gå med en kompis eller ha musik, då blir det mycket roligare och tiden går fortare.
- Ha alltid joggningskor, då ökar förbränningen faktist och så undviker du skador. Lägg joggningskorna i väskan så kan du byta när du ska gå hem från skolan.


jag ska prova så jag hoppas det funkar,  tror faktist det.

//kramisar maliN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0